Διαδικτυακά μαθήματα ιστορίας

Η μεσαιωνική πόλη της Ρόδου γύρω στα 1490

Γεια σας παιδιά!
Ζούμε τις τελευταίες εβδομάδες σε "καραντίνα" λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού, αλλά μάλλον αγνοούμε ότι η λέξη αυτή (προέρχεται από τη ιταλική λέξη quaranta... και σημαίνει "διάστημα σαράντα ημερών") συνδέεται με το Μεσαίωνα και την επιδημία της Πανώλης που αφάνισε το 60% του ευρωπαϊκού πληθυσμού... Μήπως, λοιπόν, πρέπει να επιστρέψουμε στα μαθήματα μας;

(Όποιος θέλει να αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες για τη Μαύρη Πανώλη στο Μεσαίωνα, μπορεί να κοιτάξει τα παρακάτω sites:)


Αυτές τις βαρετές μέρες που περνάμε κλεισμένοι στο σπίτι μπορούμε να αξιοποιήσουμε τις δυνατότητες του διαδικτύου και διάφορων εφαρμογών για να διατηρήσουμε μια επαφή με την ιστορία. Το μπλογκ μας Λίγη ακόμα ιστορία σας είναι ήδη γνωστό από τα μαθήματα στο σχολείο. Κάθε βδομάδα θα αναρτώ ένα με δύο μαθήματα. Κάθε ανάρτηση περιλαμβάνει ένα σχεδιάγραμμα με τις σημαντικότερες πληροφορίες της ενότητας, χάρτες, εικόνες, βίντεο και δραστηριότητες.

Η ηλεκτρονική διεύθυνση του ιστολογίου είναι:


Γνωρίζετε ήδη ότι το μπλογκ είναι ένα ηλεκτρονικό ημερολόγιο όπου κάθε ανάρτηση καταχωρείται με βάση την ημερομηνία της δημοσίευσης της.

-Να θυμάστε ότι η πρώτη ανάρτηση που εμφανίζεται κάθε φορά στην αρχική σελίδα είναι η πιο πρόσφατη. Για να την ανοίξετε πατάτε "Διαβάστε περισσότερα".
-Αν θέλετε να βρείτε προηγούμενες αναρτήσεις, επιλέγετε "Περισσότερες αναρτήσεις".

Ξεκινάμε λοιπόν...Είχαμε μείνει στο κεφάλαιο Η Μεσαιωνική Κοινωνία. Με το Β3 είχαμε ολοκληρώσει το κεφάλαιο, ενώ με τα υπόλοιπα τμήματα είχαμε ξεκινήσει να μιλάμε για την οργάνωση της κοινωνίας του μεσαίωνα στη δυτική Ευρώπη.

Δραστηριότητες
1. Διαβάστε προσεκτικά τις πληροφορίες της ανάρτησης, αξιοποιώντας και τις εικόνες.
2. Παρακολουθήστε το βίντεο  στο τέλος της ανάρτησης και προσπαθήστε να συμπληρώσετε την πυραμίδα της μεσαιωνικής κοινωνίας στην Ευρώπη.
3. Προσπαθήστε να μάθετε:
·         -Τι σημαίνει φέουδο και φεουδαρχία;
·         -Ποιες είναι οι σημαντικότερες κοινωνικές τάξεις στη μεσαιωνική Ευρώπη;
·         -Με ποιες σχέσεις συνδέονται οι τάξεις μεταξύ τους;
·         -Τι ήταν η "τελετή της περιβολής";
·         -Γιατί το φεουδαρχικό σύστημα επικράτησε για πολλούς αιώνες στην Ευρώπη;







Σχόλια

  1. Βλέπω ότι συνεχίζεται αυτό το καταπληκτικό blog.. Πολλά μπράβο και ένα μεγάλο ευχαριστώ, εκ μέρους των παλαιότερων μαθητών σας, για το αξέχαστο μάθημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τέλειες πληροφορίες και πολύ χρήσιμες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το Σχίσμα των δύο εκκλησιών: Γεγονότα και παράγοντες

Εξελίξεις στο βυζαντινό κράτος ως τις αρχές του 6ου αιώνα

Η εξωτερική πολιτική του Ιουστινιανού (με τη βοήθεια του χάρτη)